Barion Pixel

ÁSZF

ÁSZF LETÖLTÉSE PDF FORMÁTUMBAN

Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)

 

1.       Alapvetések

Jelen általános szerződési feltételek (továbbiakban: ÁSZF) 2024. 03. 07. napján lépnek hatályba és visszavonásig hatályban maradnak. A jelen ÁSZF módosításait a Szolgáltató a weboldalon közzéteszi. A módosítások nem érintik a korábban megkötött szerződéseket, azaz a módosításoknak nincs visszaható hatálya. Tájékoztatjuk, hogy a Felhasználó a honlap használatával és az ÁSZF elfogadásával kinyilvánítja, hogy ismeri és elfogadja, magára nézve kötelezőnek ismeri el az alábbi általános szerződési feltételeket.

A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker.tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól  szóló  45/2014.  (II.  26.)  Korm.  rendelet  rendelkezéseire.  Amennyiben  a szerződés tárgya speciális termékeket foglal magában, úgy értelemszerűen a vonatkozó ágazati jogszabályi rendelkezések is irányadóak. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadóak.

A szerződés létrejötte a Szolgáltató (eletutakademia.hu) és a Felhasználó között nem írásban megkötött szerződésnek minősül. A szerződés elfogadása önmagában nem jár fizetési kötelezettséggel a Felhasználó számára! A Felhasználónak fizetési kötelezettsége kizárólag akkor keletkezik, ha terméket/szolgáltatást rendel a Szolgáltatótól. Jelen ÁSZF alapján létrejött szerződés nem kerül iktatásra (utólag nem érhető el, a szerződés megkötését a rendelési adatok bizonyítják), ráutaló magatartással tett jognyilatkozattal jön létre, magyar nyelven íródik.

Kérjük, amennyiben vásárlója, illetve aktív használója kíván lenni a webshopnak, figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeinket és kizárólag abban az esetben rendeljen terméket, amennyiben minden pontjával egyetért, és azokat kötelező érvényűnek tekinti magára nézve.

A webshop működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén az alább megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.

Jelen  ÁSZF  hatálya  Szolgáltató  weblapján  (https://jobbaljobban.hu)  és  aldomainjein történő jogviszonyokra terjed ki. Jelen ÁSZF folyamatosan elérhető, letölthető és bármikor kinyomtatható a következő weboldalról: https://eletutakademia.hu/aszf.

2.       Definíciók:

Felhasználó: Bármely természetes, jogi személy, vagy szervezet, aki Szolgáltató szolgáltatásait igénybe veszi, tőle terméket rendel, a Szolgáltatóval szerződést köt.

Fogyasztó: Olyan Felhasználó, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.

Vállalkozás: A szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy.

Szolgáltató: Az információs társadalommal összefüggő szolgáltatást nyújtó természetes, illetve jogi személy vagy jogi személyiség nélküli szervezet, aki a Felhasználó részére szolgáltatást nyújt, aki a Felhasználóval szerződést köt.

Termék: A szolgáltatás tárgyát képezi valamennyi a honlapokon aktuálisan található könyv, tanulást segítő szolgáltatás illetve kapcsolódó termékek.

3.       A Szolgáltató meghatározása, adatai

 

A szolgáltató neve: Weitzterez Korlátolt Felelősségű Társaság

A szolgáltató székhelye és egyben az ügyintézés helye: 6239 Császártöltés, Petőfi S. u. 2/D A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló,

rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: info@weitzterez.hu A szolgáltató cégjegyzékszáma: 03-09-134114

A szolgáltató adószáma: 28777249-2-03 A szerződés nyelve: magyar

4.       Megvásárolható termékek és szolgáltatások köre és áraik

 

  • A hu Webáruház könyveket, továbbá tanulás és nyelvtanulás fejlesztésével kapcsolatos online formában elérhető, vagy online hozzáférést biztosító edukációs szolgáltatást magába foglaló termékeket forgalmaz, így a termékkategória nagy részét könyvek, és ezen edukációs tartalmakat jelentő termékek jelentik. A honlapon a megvásárolható termékek lényeges tulajdonságairól az egyes termékeknél szereplő leírásokban ad tájékoztatást a Szolgáltató. Szolgáltató törekszik a pontosságra, de a termékoldalon található termékleírások, adatok tájékoztató jellegűek, nem minden esetben tartalmaznak az adott termékről minden információt. A képek esetenként illusztrációk, a színek a valóságban a webáruházban megjelenőhöz képest eltérőek lehetnek.
  • A megjelenített termékek a webshopból kizárólag online rendelhetőek A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, bruttó árak (tehát

tartalmazzák a törvényben előírt 27%-os áfát, könyv esetén az 5%-os áfát, illetve, ha a Szolgáltató áfa mentesen számláz, az árak a fizetendő összegek), azonban nem tartalmazzák a szállítással, fizetéssel kapcsolatos díjakat. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra, kivéve, ha a Felhasználó speciális csomagolást kér.

  • A webshopban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg (ha lehetséges).
  • Szolgáltató fenntart magának minden jogot a weboldalon megjelenő tartalmak tekintetében. Tilos a weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.
  • Szolgáltató kijelenti, hogy nem vállal felelősséget a Szolgáltatóhoz nem köthető weboldalon közzétett termékek adás-vételével
  • Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja a Felhasználókat az akcióról és annak pontos időtartamáról. Szolgáltató az akciós árak meghatározásakor jogszerűen jár el, megfelelve a termékek eladási ára és egységára, továbbá a szolgáltatások díja feltüntetésének részletes szabályairól szóló 4/2009. (I. 30.) NFGM-SZMM együttes rendelet szabályainak.
5.       Vásárlás

 

  • A vásárlás nem kötött regisztrációhoz. Felhasználónak a vásárlás alkalmával meg kell adnia a vásárláshoz szükséges adatait, így a nevét (vezeték és keresztnév), szállítási adatait, e-mail címét, telefonszámát. A Felhasználók e-mail címük megadásával hozzájárulnak ahhoz, hogy a Szolgáltató technikai jellegű üzenetet küldjön számukra a rendelés teljesítésével
  • Felhasználó a megrendelése során köteles a saját, valós adatait megadni. A megrendelése során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok megadása esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis, vagy ha az más szerződést leplez, a felek jogait és kötelezettségeit a leplezett szerződés alapján kell megítélni. Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben Felhasználó más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.
  • A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem Szolgáltató azonban tájékoztatja a Felhasználókat, hogy a

Felhasználóval történt egyeztetés és egyértelmű beazonosítás után a tévesen beírt adatokat javíthatja a rendelésben, hogy a számlázás és kiszállítás ne ütközzön akadályba.

6.       Rendelési információk

 

  • A megjelenített termékek kizárólag a webshopon keresztül, online rendelhetőek meg előre fizetéssel (online fizetés vagy banki átutalás) és futár által történő házhoz szállítással utánvéttel.
  • Amennyiben a Szolgáltató hibás árat tüntet fel a termék mellett, a tőle elvárható gondosság ellenére, és a termék ára annak általánosan elfogadott árától eltér, úgy Szolgáltató nem köteles a terméket a hibás áron szolgáltatni, de köteles a megrendelés visszaigazolásában felajánlani a vásárló részére a valós áron történő vásárlás lehetőségét. Amennyiben a vásárló ezzel a lehetőséggel nem kíván élni, úgy megilleti a szerződéstől való egyoldalú elállás
  • Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra. A részletes szállítási díjszabás a jelen szerződési feltételek része, a Szállítási feltételek menüpont
7.       A rendelés menete

 

  • A „Kosárba teszem” gombra kattintva a terméket a darabszám meghatározással együtt a Felhasználó a Kosárba
  • A kosár tartalmát a Kosár menüpont segítségével ellenőrizheti a Felhasználó, illetve szerkesztheti. Lehetőség van arra, hogy megtekintse és módosítsa, hogy a kosárba tett termékből mekkora mennyiséget kíván rendelni, illetve törölheti a már kosárba rakott tételt/tételeket. A Kosár tartalmának módosítása esetén a Kosár automatikusan frissül, a rendszer véglegesíti a mennyiséget a Felhasználó számára az általa módosított adatok Lehetőség van a kosár teljes kiürítésére is.
  • A termékek megvásárlására lehetőség van előre teljesítéssel és utánvéttel történő fizetéssel is, mely magába foglalja a termék webshopon feltüntetett mindenkori bruttó értékét és a szállítás/csomagolás költségét is.
  • Felhasználó megadja a szállítási címet, majd az alábbi fizetési módok közül választ:
  • Banki átutalással: Felhasználó a megrendelt termékek ellenértékét a visszaigazoló e- mailben található bankszámlára 3 napon belül köteles átutalni. Az összeg Szolgáltató bankszámláján történő jóváírását követően a Felhasználó jogosult a termék(ek) általa meghatározott módon történő átvételére.
    • Kedvezményezett neve: Vikkerné Weitz Teréz
    • Szàmlaszàm: 10400621-50526976-56721005
  • Online bankkártyával: Felhasználónak lehetősége van a rendelés összértékét online, bankkártyával fizetni a Szolgáltató által igénybe vett pénzügyi szolgáltató biztonságos fizetési rendszerén keresztül.

Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a Szolgáltatóhoz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-ENI-1064/2013.

A Barion Payment Zrt. által végzett adatkezelési tevékenység jellege és célja saját Adatkezelési       tájékoztatóban,       az        alábbi        linken        tekinthető meg: https://www.barion.com/hu/adatvedelmi-tajekoztato/

  • utánvételesen a csomag átvételekor a futárnak.

A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője alapján minden költséget tartalmaz. A számlát a csomag tartalmazza. Kérjük a csomagot kézbesítéskor a futár előtt szíveskedjék megvizsgálni, és esetlegesen a termékeken észlelt sérülés esetén kérje jegyzőkönyv felvételét      és              ne            vegye át         a                                csomagot.

Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni!

Az egyes termékek vonatkozásában a Szolgáltató jogosult a fentiektől eltérően személyes átvételi és kézpénzfizetési lehetőséget meghatározni, illetve az egyes szolgáltatások igénybevételét meghatározott előleg fizetéshez kötheti

A Szolgáltató kifejezetten felhívja Megrendelő figyelmét arra, hogy a belföldi postautalvány útján történő teljesítés további költségeket jelent a Megrendelőre nézve a Magyar Posta Zrt. belföldi postautalvány szolgáltatás, és kiegészítő szolgáltatásainak díjairól szóló mindenkor hatályos hirdetményében foglaltak szerint.

7.5. Külföldre szállítás is lehetséges.

  • Az adatok megadását követően Felhasználó a ”megrendelés” gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a megrendelésével, vagy e-mailben jelezheti Szolgáltató felé az egyéb, rendeléssel kapcsolatos kívánságát.
  • A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. Felhasználó a Ptk. 6:127. §-a alapján késedelem nélkül köteles meggyőződni arról, hogy a megrendelt termék(ek) minősége és mennyisége megfelelő-e. A termék(ek) kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban.
  • Felhasználó a  megrendeléssel  tudomásul  veszi,  hogy a  45/2014.  (II.  26.)  Kor rendelet 15.§-a, és egyéb feltételei (pl. 20.§) szerint a megrendeléssel fizetési kötelezettsége keletkezik.
  • A rendelés leadását követően a megadott e-mail címre Szolgáltató küld egy automatikus visszaigazolást, amely tartalmazza megrendelése adatait. Amennyiben a Felhasználó a rendelése leadását követően 48 órán belül nem kap ilyen levelet, a rendszer nem fogadta el megrendelését, így a Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. Ilyen esetben Szolgáltató kéri, hogy Felhasználó vegye fel vele a kapcsolatot, a már jelzett módon, a Szolgáltatóhoz rendelt adatok segítségével. Miután Szolgáltató elvégezte a Felhasználó által leadott megrendelés feldolgozását, a megadott e- mail címre küld a Felhasználónak egy e-mailt a rendelés részleteiről, a csomag nyomonkövetési számával. Ha erre a számra kattint Felhasználó, akkor tájékozódhat a csomagjának pontos helyzetéről. Felhasználó tudomásul veszi, hogy a visszaigazoló e-mail csupán automata visszaigazolás, az szerződést nem keletkeztet. A szerződés akkor jön létre, amikor Szolgáltató az automata visszaigazolást követően egy újabb e-mailben értesíti a Felhasználót a megrendelés részleteiről és várható teljesítéséről.

Megjegyzés: A számlát elektronikus úton email-ben küldi el Szolgáltató a Felhasználó részére, amennyiben nem áll a rendelkezésre email cím, úgy a számlát a csomag tartalmazza. Felhasználó a csomagot kézbesítéskor a kézbesítő előtt köteles megvizsgálni, és esetlegesen a termékeken észlelt sérülés, vagy hiány esetén kérni a jegyzőkönyv felvételét. Utóbbi esetben Felhasználó jogosult a csomag átvételét megtagadni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt Szolgáltatónak nem áll módjában elfogadni.

8.       A megrendelések feldolgozása és teljesítése

 

  • A megrendelések feldolgozása munkanapokon 08:00-16:00 óráig történik, a rendszer automatikus visszaigazolást küld a megrendeléssel kapcsolatosan a Felhasználó részére. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelésre, de ha az az irányadó munkaidő lejárta után történik, csak az azt követő munkanapon kerül feldolgozásra a megrendelés. Az elfogadott megrendelés teljesítési határideje, a visszaigazolástól számítva a raktáron lévő termékek esetében legkésőbb 2-4 Ha esetleg egy termék elfogyott időközben és nem található raktáron, úgy a rendszerünk a vásárlás közben erről értesítést küld, és jelzi, hogy az adott termék nem rendelhető, vagy annak beszerzése mikorra várható. Szolgáltató nem vállal felelősséget a megrendelt termék esetleges technikai ismertetőinek a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt.
  • A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számukra hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben,

mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy az a Felhasználó körében felmerült egyéb felróható ok miatt nem lehetséges.

  • A rendelés részleteit tartalmazó visszaigazolás alapján szerződés jön létre a Felek között. Az adásvételi szerződés alapján a Szolgáltató dolog tulajdonjogának átruházására, a Felhasználó a vételár megfizetésére és a dolog átvételére köteles. Felhasználó a rendelését módosíthatja, vagy lemondhatja, amíg az eladó a szállítmányozó cégnek át nem adja, de utána Felhasználó tudomásul veszi, hogy csak az elállási jogával élve tudja érvényesíteni módosítási vagy törlési szándékát.
  • Ha a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, Szolgáltató köteles erről a Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul visszatéríteni, továbbá Szolgáltató köteles biztosítani, hogy a Felhasználó érvényesítse a hibás teljesítés esetére a jogszabályban biztosított egyéb
  • Szolgáltató felhívja a Felhasználók figyelmét, hogy amennyiben a Felhasználó nem veszi át a szerződésszerűen teljesített megrendelt termék(ek)et, akkor szerződésszegést követ el, pontosan a 6:156. § (1) bekezdése szerint késedelembe esik. Ez azt jelenti, hogy Szolgáltató a megbízás nélküli ügyvitel szabályai alapján – amennyiben nem jelzi a Fogyasztó az elállási szándékát (és nem tesz nyilatkozatot, hogy át kívánja-e venni a megrendelt terméke(ke)t) – a termék(ek)hez kapcsolódó tárolás szokásos költségét és a szállítási költséget (oda-vissza) is érvényesíti a Felhasználókkal szemben. Felhívja Szolgáltató a Felhasználók figyelmét, hogy az így keletkezett jogi igényeink érvényesítése érdekében igénybe veszi követeléskezelő és/vagy ügyvéd segítségét, így a szerződésszegésből keletkező egyéb (jogi) költségek (akár a fizetési meghagyásos eljárás díjai) megfizetése is a Felhasználót terheli.
9.       Szállítási határidő

Raktáron lévő termékek esetében a megrendelés visszaigazolásától számított legkésőbb 2-

4 munkanap. Raktáron nem található termékek vásárlása esetén Szolgáltató egyedi tájékoztatást küld a Felhasználó részére a leadott rendelés Szolgáltató általi várható teljesítését illetően.

10.   Házhoz szállítási információk

Szolgáltató a leadott és visszaigazolt megrendeléseket elsősorban a Magyar Posta Zrt. futárain keresztül kézbesíti. A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra között. Szállítási címként Felhasználó olyan cím megadására köteles, ahol a megjelölt napszakban a futárt, vagy a Szolgáltatót folyamatosan fogadni tudja. Az át nem vett, visszaküldött csomagok esetében a szállítás és visszaszállítás díját Szolgáltató a

Felhasználóra terheli, újraküldését kizárólag a csomag sikertelen kézbesítésének költségének kiegyenlítése esetén áll módjában ismételten elindítani.

11.   Garancia

 

Termékeinkre a törvény által előírt garanciát vállalunk. A garancia érvényesítéséhez a számla vagy számlamásolat szükséges. A számlát a termékekkel együtt a csomagban küldjük. A hibás/problémás termékeket ajánlott küldeményként kell postacímünkre elküldeni, a reklamáció jogszerűségének megállapítása után a terméket cseréljük és postázzuk a megadott a címre.

12.   Felhívás a csomagok átvételével kapcsolatosan

 

Utánvétellel történő megrendelés esetén kizárólag abban az esetben rendelje meg a kívánt termékeket, amennyiben a csomag átvételekor ki tudja fizetni annak díját a futárnak! Át nem vett, visszaküldött csomagok esetén a visszaszállítás díját a megrendelőre terheljük, újra küldését kizárólag a csomag ellenértékének előre történő átutalása esetén áll módunkban ismételten elindítani!

13.   Elállás joga

 

  • Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) rendelet szabályozása értelmében Fogyasztót indokolás nélküli elállási jog illeti meg.

Az elállási/felmondási nyilatkozat minta alább megtalálható.

  • A fogyasztó az elállási vagy felmondási jogát termék adásvételére irányuló szerződés esetén:
  1. a terméknek,
  2. több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,
  3. több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
  4. ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,

a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.

  • Ha a Vállalkozás a jelen tájékoztatásnak nem tesz eleget, a 14 napos elállási határidő tizenkét hónappal Ha a Vállalkozás a termék kézhezvételének

vagy a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap lejártát követően, de 12 hónapon belül megadja a tájékoztatást, úgy az elállásra nyitva álló határidő e tájékoztatás közlésétől számított 14 nap.

  • A Fogyasztó az elállási jogát gyakorolhatja az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozatával, vagy a 45/2014. (II.26.) Kor rendelet 2. mellékletében meghatározott nyilatkozat-minta útján.
  • Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Fogyasztó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.
  • Fogyasztó a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.
  • A Fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli, ezen túlmenően a Fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért
  • A Fogyasztó felmondási, illetve elállási jogát nyilatkozat-minta felhasználásával; vagy az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja. A Vállalkozás fenntartja magának a jogot arra, hogy a honlapokon, illetve az info@weitzterez.hu e-mail címen is biztosítson lehetőséget a Fogyasztó számára lehetőséget az elállási, illetve felmondási jog gyakorlására, s ebben az esetben kötelezettséget vállal arra, hogy tartós adathordozón haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztói nyilatkozat megérkezését.
  • Ha a Fogyasztó eláll a szerződéstől, – amennyiben a szolgáltatás áru tulajdonjogának átruházására vonatkozik – köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve a Vállalkozásnak vagy a Vállalkozás által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a Fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.
  • Vállalkozás haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a Fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is. Elállás vagy felmondás esetén a Vállalkozás a Fogyasztónak visszajáró összeget a Fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A Fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján a Vállalkozás a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a Fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti
  • Termék adásvételére irányuló szerződés esetén a Vállalkozás mindaddig visszatarthatja az ellenszolgáltatásként megfizetett összeget, amíg a Fogyasztó a terméket

vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

  • Nem illeti meg az elállási jog Fogyasztót olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére
  • A Fogyasztó továbbá nem gyakorolhatja elállási jogát az alábbi esetekben:
  • a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti,
  • olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
  • olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére

Fentiek alapján a Fogyasztó elveszíti a felmondási, elállási jogát

  • a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a Vállalkozás a teljesítést a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti,
  • zárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a Fogyasztó a csomagolást felbontotta,
  • a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom (például letölthető e-könyv, videó, illetve hanganyag) tekintetében, ha a Vállalkozás a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a Fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállás, felmondás jogát. Fogyasztó a megrendelés leadásával kifejezetten hozzájárul a teljesítés megkezdéséhez. A nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalomra irányuló megrendelés leadásával Fogyasztó kifejezetten tudomásul veszi, hogy az elállás jogát a teljesítés megkezdését követően elveszíti.

A fentiekkel összhangban az elállási jog online megnézhető videók esetén csak addig illeti meg a Fogyasztót, míg a videókhoz való hozzáférést azt részére be nem állítja a Vállalkozás/Szolgáltató.   Ezt    követően   az    elállási    jogát    a   Fogyasztó   már    nem gyakorolhatja, vagyis a hozzáférés beállításával a Fogyasztó nyilatkozik annak tudomásul

vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elálláshoz való jogát.

  • A Vállalkozás által biztosított személyes kiszállítás esetén a fogyasztó köteles az átvétellel együtt, vele egy időben, a vállalkozó képviselőjének jelenlétében a terméket teljeskörűen megvizsgálni, és az esetleges, termék minőségére vonatkozó észrevételeit megtenni a vállalkozó képviselője részére. Ha nem emel kifogást a termék állapotára, minőségére tekintettel a megtekintést követően a helyszínen együttes jelenlét mellett, úgy a fogyasztó később minőségi kifogást nem emelhet a termékkel kapcsolatosan, így elállási jogát etekintetben már nem Abban az esetben, ha a helyszíni megtekintés alkalmával emel a termék minőségére kifogást, úgy elállási jogát helyben, közvetlenül a vállalkozás képviselője részére gyakorolhatja a fogyasztó, aki erről írásos feljegyzést készít.
  • Fogyasztó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés Vállalkozás részére történő megküldésétől számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy Vállalkozás címen
  • Amennyiben Fogyasztó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti Vállalkozás elérhetőségeinek valamelyikén írásban (akár a mellékelt adatlap segítségével), telefonon, vagy akár személyesen is. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza Fogyasztó Vállalkozás részére. Az elállási jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztónak minősülő Felhasználókat illeti meg. Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár
  • Fogyasztó akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi, vagy átadja a termék(eke)t. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.
  • A visszatérítést Vállalkozás mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy Fogyasztó bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe
  • A fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért A fogyasztó főszabály szerint a terméket eredeti állapotának megfelelő mértékben köteles azt visszaszolgáltatni tehát a vállalkozás részére.
  • Elállási jog gyakorlásának a menete:
  • Amennyiben a Fogyasztó élni kíván az elállási joggal, úgy köteles az elállási szándékát a Vállalkozás elérhetőségein írásban
  • Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, amennyiben a termék kézhezvételétől számított 14. nap lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. Az elállási nyilatkozatot 14 napon belül kell elküldeni/továbbítani a vállalkozás részére. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, emailen keresztül történő értesítés esetén az email küldésének idejét veszi figyelembe Vállalkozás.
  • A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Vállalkozás címére késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, amennyiben a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket (tehát nem kell megérkezni 14 napon belül). A Fogyasztó viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket.
  • A Vállalkozás azonban nem köteles a Fogyasztó része megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Vállalkozás által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik. A Fogyasztó a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.
  • Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek szállítása eltérő időpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott termék, illetve több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára kézbesített tételnek vagy darab kézhezvételtől számított 14 napon belül élhet a vásárló az elállási
14.   Panaszok intézése

Szolgáltató legfőbb és mindenkor célja, hogy megbízói és vásárlói számára a lehető legmagasabb szintű és minőségű szolgáltatást nyújtson és terméket adjon át. Abban az esetben, ha a Fogyasztó elégedetlen, panasza van a szerződéssel vagy annak megkötésével kapcsolatosan, úgy Szolgáltató felé panasszal élhet a fentiekben meghatározott elérhetőségek valamelyikén.

A Szolgáltató a panaszt első körben – amennyiben lehetséges – haladéktalanul orvosolja. Abban az esetben, ha a panasz azonnali orvoslása nem lehetséges, vagy a Szolgáltató által tett, panaszra okot adó körülmény kiküszöbölésére szolgáló cselekménnyel a Fogyasztó nem elégedett, úgy a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet köteles felvenni a Szolgáltató adatai között megjelölt helyen. Szolgáltató a panasz elutasítása esetén köteles azt írásban megindokolni és a Fogyasztó részére az általa megadott elérhetőségen keresztül megküldeni. Szolgáltató a panaszt a felvétel napjától számított 3 évig, az arra adott válasszal együtt megőrizni, és kérés esetén az illetékes hatóságnak bemutatja.

A Szolgáltató a hozzá érkezett panaszt a beérkezésétől számított 30 napon belül megvizsgálja és arra érdemi választ ad.

A Szolgáltatóval kötött szerződéséből eredő jogviták elsősorban békés úton, megállapodással a Felek között, vagy békéltető testület által, hatósági úton, fogyasztóvédelmi hatóság előtt intézhetők.

Olyan fogyasztói jogviták esetén, ahol a felek nem találnak megoldást peren kívül, a Fogyasztó a békéltető testület eljárását kezdeményezheti.

A Fgytv. 45/A. § (1)-(3) bekezdéseiben, valamint a fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet alapján általános fogyasztóvédelmi hatóságként a kormányhivatal jár el: https://www.kormanyhivatal.hu/hu/elerhetosegek

A Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli, a szolgáltató aláveti magát a békéltető testület eljárásának. A szolgáltató székhelye szerinti illetékes békéltető testület: Bács-Kiskun Vármegyei Békéltető Testület, 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4. Telefonszám: +36-70-9384765.

A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a Fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a Fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

Az online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén valamennyi vármegyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamara által működtetett békéltető testület eljárhat.

A Fogyasztó jogosult a felmerült jogvitája esetében online vitarendezési fórumon keresztül eljárást kezdeményezni. Az 524/2013/EU rendelet szerinti online vitarendezési platform elérhetőségei az alábbiak: Az Európai Bizottság által működtetett központi ügyfélszolgálat elérhetősége: ec-odr@europa.eu Az Európai Unió Bizottsága által működtetett online vitarendező platform elérhetősége: http:// ec.europa.eu/odr

Amennyiben a Fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a Fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni.

  1. A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló tájékoztató

Jelen cím alatt tárgyaltak tekintetében a fogalom meghatározások a 2. pontban tárgyalt definíciók szerint értendőek.

Hibás teljesítés

A kötelezett, így jelen esetben a Szolgáltató hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult, így jelen esetben a Felhasználó a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.

Felhasználó és Szolgáltató közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a Felhasználó, mint fogyasztó hátrányára tér el.

15.1  Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet a Felhasználó a kellékszavatossági jogával?

A Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján?

A Felhasználó a választása szerint az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltatás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna.

Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére. A Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a megrendelő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

A Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

A Felhasználó a Szolgáltató vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a megrendelő igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Szolgáltató vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte

után azonban már a Felhasználó köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

15.2 Termékszavatosság

Milyen esetben élhet a Felhasználó a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén a Felhasználó – választása szerint – az előző pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg a megrendelőt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként a Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a Szolgáltató által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti a Felhasználó a termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét a Felhasználó a termék Szolgáltató általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét? Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog forgalmazójával, vagyis a Szolgáltatóval szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a megrendelőnek kell bizonyítania.

A Szolgáltató milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A Szolgáltató kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából A szolgáltatónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet.

Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti.

15.3 Jótállás

 

Szolgáltató jótállásra csak kifejezett szerződéses kötelezettség vállalása esetén – amely az egyes termékek leírás részén kerül feltűntetésre – vagy jogszabály előírása alapján köteles. A Szolgáltató a jótállási kötelezettsége alapján csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető, egyébként a Fogyasztót a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik. A Szolgáltató a jótállással érintett termékek mellé köteles jótállási jegyet kiállítani és azt a Fogyasztó a termékkel együtt, megfelelő tartalommal átadni. A Fogyasztó a jótállási igényét a jótállási jeggyel érvényesítheti. Azonban a jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a Fogyasztó részére történő átadásának elmaradása nem érinti a jótállási kötelezettségvállalás érvényességét

A Szolgáltató jótállási felelősségét kizárja a megvásárolt termék nem rendeltetésszerű használata, a termék kezelési és használati útmutatójában leírtak be nem tartása, különösen a termék megrongálása, a nem a termékkel együtt szolgáltatott szoftver hibája vagy egyébként a termékre káros működése. A Szolgáltató nem vállal jótállási felelősséget az olyan meghibásodásért, amelynek oka a termék átadását követően keletkezett.

16.   Vállalkozás szellemi alkotásokhoz fűződő és iparjogvédelmi jogai

Valamennyi, a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatás keretében a honlapokon közzétett tartalom, különösen a honlapok domain neve, a Szolgáltató logója, a honlapon alkalmazott szerkesztési elv, eljárás, módszer, a honlap külső arculata és megjelenése, a Szolgáltató által alkalmazott mottók, szoftveres és egyéb megoldások, ötletek, megvalósítások, továbbá a honlapon a Szolgáltató által közzétett valamennyi írásos-, képi-, animációs- vagy hanganyag, valamint védjegy és más iparjogvédelmi oltalom alá eső szellemi alkotás a Szolgáltató szellemi tulajdonát képezi vagy azok felhasználása kizárólag a Szolgáltatót illeti. Az előbbi tartalmak ezért a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatás igénybe vételéhez elengedhetetlenül szükséges módon és mértékben történő használatán – az olvasáson, a képernyőn történő megjelenítésen, a használattal együtt járó és szükséges ideiglenes többszörözésen és a személyes, nem kereskedelmi célú tároláson és papír alapú vagy azzal egyenértékű megjelenítésen – túlmenően a Szolgáltató vagy a szellemi tulajdonjog jogosultjának előzetes, írásbeli hozzájárulása hiányában semmilyen módon és formában, semmilyen mértékben nem használhatók fel.

A jobbaljobban.hu domain név a Szolgáltató javára bejegyzett domain név, amelynek alkalmazása, felhasználása a Szolgáltató történő hivatkozás kivételével csak a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulásával lehetséges.

17.   Záró rendelkezések

Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.

Ha a jelen ÁSZF bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.

Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.

Felek rögzítik, hogy a Szolgáltató webshopja Magyarországon működik, karbantartását is itt végzik. Mivel az oldal más országokból is meglátogatható, ezért a felhasználók kifejezetten tudomásul veszik, hogy a felhasználó és a Szolgáltató viszonylatában az irányadó jog a magyar jog. Amennyiben a felhasználó Fogyasztó, úgy a Pp. 26. § (1) bekezdése alapján a Fogyasztóval szemben a jelen szerződésből eredő vitás ügyekben az alperes (Fogyasztó) belföldi lakóhelye szerinti bíróság kizárólagosan illetékes.

18.   Adatvédelem

A weboldal adatkezelési tájékoztatója elérhető a következő oldalon: https://eletutakademia.hu/adatkezelesi-tajekoztato .

Elállási nyilatkozat minta

 

(csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

Címzett (név, postai cím, e-mail cím, fax szám, telefonszám): VÁLLALKOZÁS ADATAI, +36 ………………..

Alulírott kijelenti, hogy eláll az alábbi áruk adásvételétől: Megrendelés időpontja /átvétel időpontja:

Fogyasztó(k) neve:

 

Fogyasztó(k) címe:

 

A fogyasztó(k) aláírása (kizárólag írásban történő értesítés esetén): Dátum: